Thursday 30 October 2008

青春之后,认输之前。。。

青春之后,认输之前。I didn't invent that, 阿信 did.

* * * *

Someone told me that in this season when nights are cold, people feel lonely a lot. He says that the sight of fallen leaves are unbearable, because of the emptiness it stirs up in the heart.

Those who tried to explain the feeling of loneliness are fools. How do you visualise a void? How would you grapple a heart with regrets? How could you scream out loud without being heard? For those who understood, it means no more than the word. For those who don't, they won't have a clue even if a book is written.

The autumn wind is cruel. Leaves fall, flowers wither, passion turns cold... constantly reminding one that all good things are ending. It is a depressing time, as if the world is dying. There ain't much more to anticipate, except for the bitter winter snow and days without warm sunlight.

Fortunately for season's change, spring will come once more and bring new hopes. But in life, seasons do not repeat. What is missed will be missed forever, what is lost will never be found. Life stories are not to be rewritten...

Which season in life are you at? I think I am in summer, like the weather in the little isle which I live. Regrets may be too early to recollect, but I hope there won't be plenty.

* * * *

听一首歌,没有重复的歌词。
活一次,无法重演的人生。
读一首, 后 青春期的诗,感动着。


五月天 - 如烟



Or listen to song here

我坐在床前 望着窗外回忆满天
生命是华丽错觉 时间是贼偷走一切

七岁的那一年 抓住那只蝉
以为能抓住夏天
十七岁的那年 吻过他的脸
就以为和他能永远

有没有那么一种永远 永远不改变
拥抱过的美丽 都再也不破碎
让险峻岁月不能 在脸上撒野
让生离和死别都遥远
有谁能听见

我坐在床前 转过头看谁在沉睡
那一张苍老的脸 好像是我紧闭双眼
曾经是爱我的 和我深爱的
都围绕在我身边
带不走的那些 遗憾和眷恋
就化成最後一滴眼泪

有没有那麽一滴眼泪能洗掉後悔
化成大雨降落在 回不去的街
再给我一次机会 将故事改写
还欠了他一生的 一句抱歉

有没有那么一个世界 永远不天黑
星星太阳万物都 听我的指挥
月亮不忙着圆缺 春天不走远
树梢紧紧拥抱着树叶
有谁能听见

耳际眼前此生重演
是我来自漆黑 而又回归漆黑
人间瞬间天地之间
下次我又是谁

有没有那么一朵玫瑰 永远不凋谢
永远骄傲和完美 永远不妥协
为何人生最後会像一张纸屑
还不如一片花瓣 曾经鲜艳

有没有那么一张书签 停止那一天
最单纯的笑脸和 最美那一年
书包里面装满了蛋糕和汽水
双眼只有无猜和无邪
让我们无法无天

有没有那么一首诗篇 找不到句点
青春永远定居在 我们的岁月
男孩和女孩都有 吉他和舞鞋
笑忘人间的苦痛 只有甜美

有没有那么一个明天 重头活一遍
让我再次感受 曾挥霍的昨天
无论生存或生活 我都不浪费
不让故事这么的後悔
有谁能听见
我不要告别

我坐在床前
看着指尖已经如烟

No comments: